Ostatnio sporo tutaj o firmie Świat Drewna, z czego się niezmiernie cieszę, bowiem można u nich dokonać zakupu wielu wspaniałych pomocy zgodnych z założeniami pedagogiki Montessori. Ilość receznji oznacza, że i my poszalałyśmy z zakupami. Nie bez powodu – w przypdku tych układanek całokształt – wykonanie, jakość i cena -zasługują na uznanie.

Dzisiaj pragnę przedstawić dwie układanki. Pierwsza z nich to Sorter 2. Czym się różni od tego, przy którym stoi 1? Tym, że sorter numer 1 ma 5 elementów niebieskich, a sorter numer 2 posiada 5 elementów w różnych kolorach.

Sorter, który nabyłyśmy, został zaopatrzony w uchwyty, doskonałe do trzymania w małej rączce dziecka. Już od najmłodszych lat dziecko ćwiczy w ten sposób prawidłowy chwyt, by sprawnie i naturalnie w przyszłości trzymać ołówek, kredkę czy też długopis.

Układanka Sorter to doskonała pomoc do pracy poprzez zabawę, czy to w domu, czy w przedszkolu (przede wszystkim Montessori), w bawialni, czy podczas zajęć terapeutycznych. Dzieci ćwiczą dzięki niemu sprawność palców oraz rozwijają koordynację wzrokowo-dotykową. Posługując się sorterem, utrwalamy kolory, dopasowujemy elementy w odpowiednie miejsca, ale można także pokusić się tutaj o nazewnictwo z dziedziny matematyki typu: krótki, długi, dłuższy, najdłuższy. Wspólna zabawa może korzystnie wpływać na rozwój mowy dziecka, jeśli będziemy na przykład stosować porównania: „Ten jest niebieski jak niebo, a ten czerwony jak truskawka”. Można też porównywać wielkości ze sobą: ” Żółty element jest dłuższy niż niebieski”, „Czerwony element jest dłuższy niż żółty ” albo odwrotnie „Żółty element jest krótszy niż czerwony”. Dzięki takiej pracy z dzieckiem posiądzie ono w naturalny sposób umiejętności stosowania porównań i nazw matematycznych. Warto pamiętać, że pociecha w młodszym wieku to taka „gąbka, która chłonie wszystko”. Ważny jest zatem sposób przekazywania treści oraz to, aby uczyć się poprzez zabawę.

Przejdę teraz do układanki Figury. Posiadamy tę, na której jest pięć elementów: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, owal. Na początek można spróbować wkładać poszczególne części w odpowiednie miejsca, później nazywać je oraz określać kolor, na przykład „niebieskie koło, żółty trójkąt”. Układanka ta od najmłodszych lat pozwoli dziecku zapoznać się z rodzajem figur. I znów ćwiczymy w prosty sposób  i poprzez zabawę pamięć, uwagę, percepcję wzrokową, motorykę małą, uczymy się i utrwalamy nazwy matematyczne. Układanka przepięknie wygląda i bez wątpienia będzie cudownym wzbogaceniem półki dziecka oraz półki przedszkolnej.

Zdecydowanie polecam Układanki od Świata Drewna. Wszystkie z nich są bardzo starannie wykonane, zamówienie realizowane jest szybko, a cena bardzo odpowiednia, patrząc na ceny u innych firm. No i bardzo ważne jest to, że pomoce są bezpieczne dla zdrowia dziecka. A to zawsze stawiamy na pierwszym miejscu.

Po więcej informacji zapraszamy tutaj.